Komunikacija v adolescenci

Komunikacija v adolescenci

30.08.2020

 

Mladostnik ustvari mnenje o sebi v odnosu z drugimi ljudmi, ki ga obkrožajo in s katerimi ima
kontakt. V kakšno osebo bo izrasel, kakšne odnose bo imel in kako bo komuniciral z drugimi je
odvisno od načina na kateri so starši komunicirali z njim tekom njegovega odraščanja. Na osnovi
komunikacije s starši, mladostnik ustvarja sliko o sebi in išče svoj prostor v družbi. Mladostnik se bo
razvil v samostojno, emocionalno toplo in stabilno osebo, če je v komunikaciji s starši imel možnost
izražati tudi stališča, ki so drugačna od mnenj staršev in če so starši podpirali raziskovalni odnos do
sveta ter ga usmerjali, da različne situacije pogleda iz različnih zornih kotov. Takšen mladostnik bo
jutri odprt, iskren in fleksibilen na način, da zagovarja svoje mnenje in hkrati upošteva, spoštuje in se
zna vživeti v razmišljanje in čustvovanje sogovornika.
Starši, v intenzivnih pogovorih in konfliktnih situacijah z mladostnikom, se včasih odzivajo z
žalostjo, jezo, strahom, občutki krivde, sramu, razočaranja in izdajstva. Takšne čustvene reakcije
staršev niso ustrezne. Posledica so naučenih reakcij iz otroštva, ki so jim prenesli njihovi starši in, ki so
jim pomagale, da »preživijo« neprijetne in travmatične situacije. Zelo je pomembno, da jih se starši
naučijo prepoznati oz, da jih ozavestijo in spremenijo v pozitivne odzive. Drugače, neustrezna
komunikacija se lahko prenaša iz roda v rod.

Pomembno je, da se starš ustavi takrat, ko zazna, da mladostnikovo mnenje vpliva nanj na
način, da postane razburjen, vznemirjen, prizadet i itd. Preveri pri sebi, kako se počuti? Ali se počuti
krivo, ponižano, manjvredno, nemočno, ...? Ali se je v svojemu otroštvu tako počutil in kako se je
takrat odzival? Če svojo bolečino iz otroštva ne predela bo se s svojim mladostnikom »zapletal« v
obtožbe, žalitve in kritike, katere mladostnika bodo vse bolj oddaljevale. Starši, ki svojim
mladostnikom poskušajo vsiliti svoje mnenje in izživeti svoje nezadovoljene potrebe in želje skozi
komunikacijo z njim, kažejo nespoštovanje do osebnosti in integritete mladostnika. Na ta način,
zaradi lastnih slabih izkušenj in lastne bolečine, mladostniku pošiljajo neprimerna sporočila, ki imajo
rušilno moč na samopodobo, zaupanje v sebe in druge ljudi, razvoj socialnih veščin in odnose.
Zelo je pomembno kako komuniciramo z mladostniki in kako jih poslušamo. Povratne
informacije, ki jih podajamo mladostniku, zaznamujejo in oblikujejo ga v človeka, ki je zadovoljen in
srečen ali obratno – v žalostnega, jeznega, zagrenjenega, razočaranega in nesrečnega človeka.

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.